I denne artikel:
Herunder beskrives det hvordan man kopierer en eksisterende bruger, således at den nye bruger oprettes med samme opsætning.
Vælg ”Brugeradministration" i topfanen og dernæst ”Brugere”.
Brug søgefeltet til at finde den bruger som du ønsker at kopiere.
Hold musen over brugeren som skal kopieres, og ”tandhjul-knappen” bliver nu synlig.
Klik på ”Tandhjul-knappen” og vælg ”Rediger-bruger”.
Alle brugerens oplysninger bliver nu vist.
For at kopiere brugerens opsætning gå da til bunden af siden og klik på ”Opret ny bruger, og kopiér indstillinger…”
Når en bruger kopieres overføres nedenstående opsætning til den nye bruger:
- Licenstype (Basis eller Unified)
- Placering
- Sprog
- Tidszone
- Synlighed
- Afdeling
- Roller
- Medlemskab af brugergruppe
- Softphone
- Mobil VoIP
- iPad
- Samlet indbakke (Unified inbox)
- MiTeam- samarbejde (Collaboration)
- Synkronisering af Exchange kalender
Vær opmærksom på at hvis den nye bruger IKKE skal have de samme licenser, skal disse fjernes inden den nye bruger gemmes.
Mobil VoIP aktiveres ved at sætte flueben i feltet ”Enable mobile VoIP”.
Følgende felter udfyldes nu:
- Brugernavn: Feltet udfyldes med brugerens brugernavn (OBS! Brugernavne kan ikke starte med tal).
- Adgangskode: Her vælges ”autogenerate Password”.
- Pinkode: Udfyldes med 0000, således at koden passer med vores vejledninger (koden anvendes til freeseating).
- Fornavn: Udfyldes med brugeres fornavn og evt. mellemnavn.
- Efternavn: Udfyldes med brugeres efternavn.
- Afdeling: Udfyldes med information om den afdeling, som den pågældende medarbejder hører under. Bemærk, at der kan søges efter oplysningen i softphonen og mobil appen, hvorfor det er vigtigt at det er udfyldt korrekt.
- E-mail: Alle brugere skal have tilknyttet en emailadresse også selvom de ikke har en mailadresse dvs. feltet er obligatorisk. I tilfælde af at en bruger ikke har en mailadresse anvendes jeres domæne med ”noreply” foran eksempelvis noreply@ipvision.dk
- Bruger med profil: ”Standard user” vælges altid, da brugeren ”Fuld adgang” får adgang til menuer på brugerportalen som vi ikke anvender. Det er ikke muligt at fjerne ”Fuld adgang” fra drop down menuen.
- Administrator med profil: Såfremt brugeren skal være administrator sættes der flueben ud for feltet ”Administrator med profil”, farven i ”OrgAdmin” feltet skifter derefter fra grå til sort.
- Vær opmærksom på, at der på nogle kunder også kan vælges IpvKundeservice, og denne rolle anvendes ikke og fjernes om muligt.
Primær linje
Nummer: Dette felt skal altid udfyldes, enten ved at notere nummeret (husk, at sætte + og landekode foran nummeret eksempelvis +45 ved danske numre), eller ved at klikke på ”Vis tilgængelige numre”.
Linjetype: I feltet vælges linjetypen kontor fastnet eller kontor mobil. Privat fastnet og privat mobil anvendes ikke på nuværende tidspunkt og kan ikke fjernes fra drop down menuen.
Primær linje udfyldes altid med brugerens fastnetnummer med to undtagelser.
Har en bruger kun et lokalnummer så udfyldes feltet ”Primær linje” med brugerens lokalnummer.
Har en bruger kun et mobilnummer så udfyldes feltet ”Primær linje” med brugerens mobilnummer.
Definition af et nummer: Et nummer kan både være et fastnetnummer, et mobilnummer eller et lokalnummer.
Føj et Alias til dette nummer: Såfremt I anvender lokalnumre, så tilføjes dette her.
Lokalnummeret tilføjes ved at skrive lokalnummeret uden + og landekode.
Sættes der flueben i feltet ”Kort nummer”, så vil nummeret angivet i feltet ”Alias” blive vist ved alle interne kald.
Sekundær linje
Nummer: Feltet udfyldes såfremt brugeren har to numre enten ved at notere nummeret (husk, at sætte + og landekode foran nummeret eksempelvis +45 ved danske numre), eller ved at klikke på ”Vis tilgængelige numre”.
Linjetype: I feltet vælges linjetypen kontor fastnet eller kontor mobil. Privat fastnet og privat mobil anvendes ikke på nuværende tidspunkt og kan ikke fjernes fra drop down menuen.
Føj et Alias til dette nummer: Såfremt kunden anvender lokalnummer, så tilføjes dette her.
Lokalnummeret tilføjes ved at skrive lokalnummeret uden + og landekode.
Sættes der flueben i feltet ”Kort nummer”, så vil nummeret angivet i feltet ”Alias” blive vist ved alle interne kald.
Softphone: Kontroller om den nye bruger har ”arvet” fluebenet i feltet, og tilføj fluebenet eller fjern det afhængig af om den nye bruger skal have licensen.
Tilføj mobiltelefon
Klik på feltet ”Tilføj mobiltelefon” for at tilføje brugerens mobilnummer i feltet ”Nummer”.
Nummer: Hvis der er tilføjet et mobilnummer på brugeren under primær eller sekundær linje, så skal nummeret efterfølgende tilføjes herunder således, at der etableres en relation til mobilnummeret i den primære eller sekundære linje, etableres relationen ikke så vil nummeret ikke virke.
Mobil profil: I drop down menuen vælges altid ”Standard”.
Licens for mobilklient: Hvis brugeren skal kunne downloade Mobil app, sæt flueben i "Licens for mobilklient". Ellers lad være blank.
SIP-fastnettelefoner: SIP fastnet telefoner kan først tilføjes en bruger når brugere er oprettet.
Se punktet ”Tilføjelse af SIP telefoner på Redirection Serveren (RCS)”.
iPad: Kontroller om den nye bruger har ”arvet” fluebenet i feltet, og tilføj fluebenet eller fjern det afhængig af om den nye bruger skal have licensen. Licensen giver brugeren mulighed for at anvende mobilappen på en iPad med den rigtige skalering.
Samlet indbakke: Kontroller om den nye bruger har ”arvet” fluebenet i feltet, og tilføj fluebenet eller fjern det afhængig af om den nye bruger skal have licensen.
Licensen giver brugeren mulighed for at modtage voicemails, voicerecordings samt fax i softphone og mobil appen, såfremt de har licenser til af benytte produkterne. Samlet indbakke er også kendt som Unified inbox.
Miteam-samarbejde: Kontroller om den nye bruger har ”arvet” fluebenet i feltet, og tilføj fluebenet eller fjern det afhængig af om den nye bruger skal have licensen. Miteam-samarbejde er vores Unlimited Collaboration licens.
Aktiver synkronisering af exchange-kalender: Kontroller om den nye bruger har ”arvet” fluebenet i feltet, og tilføj fluebenet eller fjern det afhængig af om den nye bruger skal have licensen.
Skal brugeren have licensen så noteres brugerens e-mail adresse i feltet.
Klik afslutningsvis på ”Gem” og brugeren.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.